tirsdag 17. mars 2009

New England

Jeg er veldig glad i New England stilen. Liker den lyse, friske stilen. Huset vi bygger vi være i Sibirsk lerk, og ha hvite vinduskarmer og lister. Døren til hovedinngangen vil være sort, men det tror jeg vil bli en fin kontrast. Den sibirske lerken er litt rød den første tide, men etter 1 års tid vil den bli mer og mer grå, og det er da huset blir lekkert. Og det beste, det er så godt som vedlikeholdsfritt og miljøvennlig.

Jeg bruker dette huset som inspirasjon til hvordan jeg vil ha det...
Dette er bygget i Shingle style, men den sibirske lerken vil forhåpentligvis gråne nesten like mye. Vær hardt som det er på vestlandet blir sikkert ikke det noe problem.


Så gjelder det bare å finne noe interiør som passer inn. Det finnes jo såååå mye fint.
Vi solgte sofa, spisebord o.l. før vi reiste til Korea, så vi står i grunn ganske fritt. I dag har jeg siklet på http://www.coastalliving.com/
Her kryr det av bilder og idèer som jeg gleder meg til å kopiere og ta i bruk. Jeg tror New England stilen vil skli rett inn i det grå huset ved havet!

Her skal det drikkes te under stjernehimmelen, med et varmt pledd over fanget.


Sommerlig og hvitt.


Herlig, lunt kjøkken.

Ingen kommentarer: