mandag 8. juni 2009

YES! DA ER KONTRAKTEN SIGNERT!

Etter mye om og men, har vi signert kontrakten på huset. Så da er vi snart i gang med utgraving av tomten og bygging, og det gøyeste av alt, interiøret.

Jeg sitter for tiden å planlegger rom for rom.
Er ikke så enkelt som man skulle tro. Har så mange stiler jeg liker, og da er spørsmålet hvilke stil skal man ha i de forskjellige rommene.

Ett par ting er i hvertfall allerede spikret. Vi skal ha stoooort kjøkken med øy og kanskje en liten sofagruppe.



Franske dører fra kjøkken og ut i hagen. Doble skyvedører fra kjøkken til spisestue, og fra spisestue til tvstue, og til og med fra spisestue til hallen. Det blir 3 store, flotte bad..To lyse, med hvite fliser, og ett med marrocanske fliser. Og på masterbedroomet skal vi ha badekar "i vinduet".







Da jeg var hjemme på ferie i april kjøpte jeg et fantastisk flott bildet hos Home&Cottage. Bildet er sikkert 2,5 meter bredt, av en gammel seilbåt i fult seil. Utrolig fint bildet, det skal få flytte inn i tvstuen over den store fluffy sofaen jeg planlegger å kjøpe når jeg kommer hjem.

Kontoret i 1.etg skal få en maritim New England stil. Her i Sør-Korea kryr det av antikvitetshandlere som selger gamle dykker klokker, dykkerhjelmer og alt mulig fra gamle skip. Tror jeg skal finne mye rart der jeg kan pakke med meg hjem i Containeren.






Barnerommet i 2.etg skal få en koselig tapet, og lille Oscar skal få navnet sitt på veggen fra poshgraffiti.com.




Da er det altså 3 store soverom igjen som jeg ikke vet hvilke stil jeg skal gå for.
Om noen har tips eller idèer taes de imot med stor takk. Gjerne bilder!

Dette er i hvertfall en drøm som går i oppfyllelse, nå kan vi bygge drømmehuset!
Følg med, forsettelse følger :o)

Ingen kommentarer: