tirsdag 30. juni 2009

"ENGELSK" PEIS

Nå begynner arkitekten å bli ferdig med tegningene på huset, kanskje vi får de i dag. Utrolig spennende. Men selv om huset er ferdig tegnet er vi fremdeles sååå langt unna målet.
De siste dagene har vi vridd og vrengt hjernen for å finne ut hvor vi skal ha peisen.
Planen er at vi skal ha gasspeis i engelsk stil. Da er den tidløs og lekker.





Problemer er bare at mange av disse peisene er kjempe store, og jeg vil ikke ha den for stor.








Vi har i hvertfall kommet frem til at den skal være i spisestuen, da kan vi tenne i peisen når vi har middagsgjester, og ikke minst på julaften o.l. Gleder meg allerede. Det skal bli så koselig. Peis med julestrømper og kos.

Så nå sitter jeg her og har trålt nettet etter peiser.
Har kommet over noen som har falt i smak. Roger Paerson har noen riktig lekre. Vil du ta en titt kan du følge linken:
http://www.rogerpearson.no/Webdesk/netblast/pages/index.html?id=477271

Vi likte best London og Classic Petit





1 kommentar:

Anonym sa...

Googlet "engelsk peis" og kom over siden din. Mange fine bilder du hadde samlet. Sånn peis fikk jeg også lyst på! Har siklet litt etter en kakkelovn også, men det blir så forferdelig dyrt. Mannen har mest lyst på en peis som man kan se inn i fra flere sider, men jeg har ikke lyst på en av de moderne firkantede sakene..