mandag 22. februar 2010

LAMPER MEG HER, OG LAMPER MEG DER....

I går brukte vi hele kvelden på å finne ut hvor vi skal ha lamper, hvilke lamper, utelamper, spotter og andre lys i huset.
Herregud for en jobb! Jeg klarer bare ikke å se for meg alt før det har begynt å ta form.
Og nå er det jo ganske viktig at disse tingene kommer på plass før tak og vegger.
Vi var ganske enig i hvilke utelamper vi skal ha, og hvor vi skal ha de.
Lampene heter Karlstad og kommer fra Norlys.





Når vi var i startfasen med planleggingen av huset var jeg kranglete på alt mulig. Nå merker jeg at jeg snart ikke gidder mer. Kommer mannen med et forslag så er det bare greit...
Tror det er best vi får på plass sålen på huset så jeg får litt mer "gnist" igjen.

Disse lampene kunne jeg tenkt meg å ha i trappen. Kjempe stilig.








Lysekronen i stuen hadde vi ikke peiling på hvor vi skal plassere, vi vet jo ikke hvor vi skal ha spisebordet enda. Så til slutt ble vi enig om at den skal få henge midt i stuen, da kan vi dekke bord både på kryss og tvers...
Dessuten er det så høyt under taket, at vi ikke kommer til å skalle i den.
Tror det blir et fint midtpunkt i rommet. Gleder meg til å se resultatet.
Tror jaggu jeg fikk litt gnist tilbake nå jeg....

Tenkte vi skulle ta oss en runde her i korea og se om vi finner noen fine lamper. Det finnes så ufattelig mange lampebutikker i Busan, så vi finner vel noe som faller i smak. Der er jo sååå mange fine lamper der ute...





Kartell lampene er jo en klasikker. Skal jeg ha ett ønske til bursdagen så tror jeg det må bli en kartell lampe, utenom Mulberry lommeboken da ;o)





Oslo er også kjempe kul, men tror det blir litt feil stil i forhold til hvordan jeg har sett for meg at vi skal ha det...





Valgets kvaler... Men det er jo bedre at det er for mange enn for få.

Ha en fin dag!


1 kommentar:

Maria M Marøy miaen@online.no sa...

Hei hei! Åååååååååååå, så fine lamper! Har du noen idé om hvor man får kjøpt slike? Likte veldig godt disse kulene, og hvertfall denne med alt som henger ned fra den.. ;) Akkurat slik jeg ønsker meg til trappeoppgangen min..