søndag 27. desember 2009

Merry X-mas!

Da er julaften forbi for i år, og vi sitter igjen med kjempe flotte julegaver.
Jeg fikk så masse fint til jul at jeg er helt overveldet. Fikk meg flere ting som jeg har ønsket meg lenge. Av min mann fikk jeg en sort Mulberry Bayswather (sååå lekker), den fant vi på flyplassen i Seoul, og min mann visste at jeg hadde veldig lyst på den, så han spurte så greit; vil du ha den til jul da?? YES!!! Klart jeg vil ;o)



Men ikke nok med at jeg fikk verdens lekreste veske av verdens snilleste mann, så kom han med gave på julaften også, en mini-pc som jeg kan ta med meg og blogge når jeg er på kafèer her og der. Kjempe greit!!!
Ellers fikk jeg Levis jeans, øredobber, flere bøker, blant annet Panserhjerte av Jo Nesbø, gleder meg til å begynne på den...Med andre ord en fabellaktig julaften.

Leste i avisen at det var en mann som hadde kjørt ned eks-samboeren sin på julaften. Fy så fælt, det er ikke bare kos med jul for alle nei. I dag er det dessuten 5 år siden Tsunamien traff Asia, sender en tanke til de som mistet familie eller venner denne dagen for 5 år siden. Håper de klarer å få en fin jul, og har gode minner som de kan trøste seg med. Livet er ikke alltid rettferdig, og noen dager får det meg til å tenke på hvor lett det kan gå ille. Prøver å kose meg hver dag med mine to skatter...

Så nå koser jeg meg med familiekos i romjulen. Lillegutt er blitt så stor at han snart sitter selv. Utrolig hvor fort tiden går. Og at tiden går fort merker man når den deilige ferien vår hjemme i Norge etter hvert går mot slutten. I morgen er det 1 uke igjen til vi reiser tilbake til Sør-Korea.

Og der ligger det en del åleskinnsvesker som skal ut for salg. Har både i svart og grå. Så da er det bare og løpe og kjøpe. Send meg en mail om du er intressert. Jeg har også flere granny lommebøker om noen vil kjøpe.

Nå er det faktisk bare 1/2 år igjen til vi flytter hjem til Norge, og nå er de i full gang med tomten vår, så det er spennende ting på gang. Veldig gøy å se forandringen hver gang vi er ute på tomten. På mandag er det møtet med Bømlo Hus som skal bygge huset vårt. Mange besluttninger som må taes nå.

I ferien her i Norge har jeg fått tenkt litt og besøkt diverse interiør butikker for å finne ut hvordan vi skal ha det i huset med tanke på gulv, trapp, farger, kjøkken, møbler osv.
Mye pent der ute, men jeg syntes også det er viktig å finne noe som er tidløst.
Var også på boklanseringen til Helene Hennie hos Slettvold. Er du på jakt etter en interiørbok for å få innspirasjon til oppussing, styling eller bare har lyst på en kjempe fin bok, så løp og kjøp. Boken er på over 300 sider som er fullspekket med bilder, og lite tekst. Helt topp!!!


Jeg har i hvertfall fått masse inspirasjon fra boken som jeg kommer til å bruke. Gleder meg til å sette i gang.
En ting jeg er blitt veldig sulten på er en Mercer sofa fra Slettvoll. Drit lekker...Vil ha...tanken er at denne skal stå på kjøkkenet ved siden av spisebordet, vil ha sofa på den ene siden og stoler på den andre...Nice!:o)



Vi får se. Er i hvertfall masse lekre bilder, så boken skal studeres nøye i vårt hjem...



Men nå er det snart natt her, så må nyte romjulen litt før loppekassen roper på meg.
Forsatt god jul!

3 kommentarer:

Sessa sa...

Hei jeg ser at du kan få tak i billige åleskinnsvesker. Vet du om de finnes i grønn?

Othilie`s have sa...

Ja, de finnes i mørk grønn og turkis. Jeg har ikke på lager, men kan få tak i.

Sessa sa...

Jeg kunne tenkt meg en grønn grannie, men har du noe bilde av den eller bare grønnfargen slik at jeg kan se hvordan den ser ut? Hva blir frakten til norge? Du må gjerne maile meg svaret på jeboger@start.no