onsdag 28. oktober 2009

FARGER

I disse dager går alt i hus for min del. Vrir hjernen for å finne ut om vi skal ha doble dører her og der. Om vi skal ha fliser eller terrasse ute. Skal vi ha peis i spisestue eller tv stue? Vi går for begge deler. Skal vi ha spotter eller lamper? Skal vi ha fliser eller panel på veggene på badet?
Det er mye som skal bestemmes, og jeg syntes det er så vanskelig å bestemme seg når vi ikke er i gang med huset enda. Men enkelte ting må de vite allerede nå p.g.a. tegninger o.l.








Men en ting jeg syntes er veeeeldig gøy er selve interiøret. Tapeter og farger på veggene.
For er det noe det er for lite av i norske hjem, så er det farger. Enkelte hus har jo masse "furufarge", men nå er det ikke slike farger jeg snakker om. Men MALTE farger. Turkis og blått, gult og grønt, rosa og lilla.






Nå har jeg ikke tenkt å gå så alt for langt med rosa og lilla, men jeg tenkte det kanskje hadde vært fint med litt farger.



I spisestuen vil jeg gjerne ha en lekker tapet i sølv/turkis/lys blått. Jeg har tapeten i hodet, håper bare den finnes der ute. Tv stuen hadde jeg egentlig tenkt skulle være hvit, men i dag kom jeg over en dritt lekker gråbrun farge i magasinet MAISON som jeg falt fullstendig for. Så nå er spørsmålet; skal jeg ha fargen i stuen eller på kjøkkenet? Eller begge steder? Mange spørsmål som sagt.

På soverommet vil jeg veldig gjerne ha en vegg med tapet fra Osborne & Little/Nina Campbell.
Jeg syntes denne er utrolig fin, har bestillt prøve på den, håper den er like fin når jeg får den i posten.



Men da er spørsmålet, hvor langt tørr jeg å strekke meg når det gjelder farger. Nina Campbell sine tapeter er jo fantastisk flotte, og noen er veldig spreke i fargene.

Kanskje det er denne jeg skal gå for i stuen?



Eller denne?



De minner kanskje litt om det jeg har bilde av i hodet. Kanskje det finnes der ute allikevel...???

2 kommentarer:

Lindas hus sa...

Hei. Snublet inn på siden da jeg googlet etter becksondergaard skjerf på nettet! Fant ikke dette innlegget hos deg....gikk gjennom hele bloggen men..kanskje jeg bare klarte å hoppe over det! Men så så jeg at du har meg på bloggrullen din og da ble jeg glad:D og videre at du bor i Korea nå! For der bor pappan min, han jobber der! Så til sommeren skal vi besøke ham! Kjempe fin blogg du har, og jeg er så enig med deg at vi er så forsiktig med farger(inkludert meg selv)! Nydelige tapeter du viser i hvertfall! Kan tenke meg at du snart har det nye huset deres tegnet ned i minste detalj! Her kommer jeg tilbake i hvertfall! ha en super kveld, eller det er kanskje morgen snart hos deg;) Klem

mjau sa...

hei hei =) Jeg lurte på hvor du har funnet den tapeten jeg:P den blåe med sølv på i orientalsk stil, skal nemlig ha tapet, og det er DEN tapeten jeg vil ha :P

Hilsen Stine